9. des. 2015

Osteanretning til Jul

Hva med en litt julete osteservering til jul, enten du velger ost til Aperitif eller ost på menyen,
anbefaler jeg denne oppsatsen som gir julestemning, kan forberedes på forhånd og ikke er klinete som når man serverer hel ost som skjæres opp av hver enkelt :-)



Juletreost

Passer best til litt harde oster, men det går bra med geit og blåost også.

Du trenger:

2-4 forskjellige oster
rosmarinkvister (eller gran)
evnt. druer

Slik gjør du:

Skjær ost i terninger, skiver, staver.

Velg ett fat med en farge (hvit, gull, sølv, rødt) eller kle ett med aluminiumsfolie.

Legg ostebitene i juletrefasong som du ser på bildet,
skill hver høyde med en grønn kvist, og bryt av noen kvister til fot eller bruk osteringer som meg eller ost i staver, du kan også bruke saltstenger. Tilslutt skjærer du ut en stjerne av en tykk ostesive og setter på toppen.

Vil du servere druer kan du legge noen på treet som julwkuler og/eller også bruke røde bær...



Pass på at du ikke spiser for mye under utbedring av kunstverket,
da blir det liten plass til middag ;-)



.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...



På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)






.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)