1. des. 2015

Juledekorasjon for Hestegale ;-)

1. Desember og tid for å henge opp julekrans på inngangsdøra.
-og ikke minst åpne første luke/pakke i julekalenderen :-)

Årets dørkrans ble ingen krans,
etter å ha sett ett bilde på facebook,
var det ikke tvil i min sjel hva som skulle bli dørdekorasjon hos oss i år,
nå er jeg dog litt i tvil om jeg skal ta sjangsen på å henge den nye hesten min ute ;)



Så ikke noe web-side med 'how to do' men det gjorde ikke noe,
slik gjorde jeg:


Etter å ha limt sammen to A3 ark + ett A4 ark til nederst på naken,
tegnet jeg ett hestehode,
behøver ikke å være perfekt men lurt å overdrive enkelte detaljer som mulen, ganasjene, øyne...

Deretter klipte jeg den ut og tegnet over på kartong (pappeske),
klippet ut igjen og ut å samle materiale til dekorasjon ;-)

To steiner til nesebor og øyne,
granbar (tujaa?), visent gress...

Stor nål og sytråd,
rødt silkebånn og sort tusj til øye + blanco...


Granbar ble sydd på tett i tett,
store og små kvister...
...me store uproffe sting ;-)
(er en utolmodig sjel som liker at ting er ferdig med en gang !!!





Snu og klipp etter pappmalen,
klipp og friser litt der det er nødvendig...
Jeg har brukt to litt buskete granbar biter til inni ørene...

Gresset ble forsiktig plassert som manke og pannelugg og sydd fast,
frisert og stusst litt.

 Deretter ble silkebåndet til grime,
hadde fortrukket en litt vill hest uten reimer,
men det ble mer tydelig at det var en hest og fint pyntet til jul.

Chantelle tegnet øye på den ene stenen,
som forøvrig allerede var ganske sort,
(og siden det ikke er jeg som lagde det må jeg si at det ble perfekt )


Den lyse litt mindre stenen ble nesebor,
limt på sterkt lim ;-)
Du kan også bruke kongler eller snitt av kvister...





Hva dynes du ?
Jeg er uansett kjempefornøyd og stolt !!! <3

Swlvfølgelig kan du lage en hund, katt, fugl eller det dyret du måtte ønske,
og hvorfor ikke ett juletre ;-)

.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)