10. nov. 2015

Urter = urtesaus + dipp

Kjøkkenhagen er full av friske urter,
og jeg bruker så mye jeg kan i maten,
til maten osv. og det burde dere også, selvom de kommer fra supermarkedet...
Helst BIO da t.o.m. urter sprøytes, friske eller tørkede.



Urtesaus er en av måtene du kan bruke mye urter.

Helt enkelt klipper eller hakker du opp de urtene du har,
ta gjerne med litt ugress også ;-)
Bland disse i creme fraiche, kokoskrem, smørbar ost, rømme eller det du måtte ha...
...smak til med salt og pepper,
ikke mye salt da det ikke passer så godt til urtene,
derimot er løk og hvitløk veldig godt til.

Vil du ha litt farge på kan du bruke sennep, ketchup, eller rødbet ;-)


...saus til pizza, hvit saus i pizza, dipp til grønnsaker, på biff'en, til fisken, til suppe, på paté, på kjøttpålegg, til fiskepålegg, til salaten kort sagt til ALT

.
Spis urter :-)

.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)