11. mars 2015

Krydder til Kjøtt

Utskriftsvennlig versjon HER

Hjemmelaget krydder har flere fordeler,
helsemessig så hvet du hva du putter oppi og
på den praktiske siden så har du ett krydder istedet for 4-5-6 forsjellige krydderglass du skal finne, åpne og måle opp krydder fra....
Her får du mitt forslag til krydderblanding for kjøtt,
som faktisk er godt til og på alt ;-)

Krydder til kjøtt

2 ss timian
1 ss einerbær
1 ss pepper
1 ss (fjell) salt

Slik gjør du:

Knus enerbær i morter eller kaffekvern, alt blandes sammen i en bolle.
jeg brukte fjellsalt (synes det passer til kjøtt :-)

Oppbevares i tett boks/glass, tørt og uten direkte sollys.


Forslag til forandringer:
Timian kan byttes ut med provencekrydder eller andre urter.
Du kan selvfølgelig legge til andre favoritter...


Bruksomeråder:

Passer til alt av kjøtt både vilt, okse, lam, fugl og svin.
Passer også godt til fisk og grønnsaker...

Brukes til marinering, i gryter, på biffer etc, eller som bordkrydder.

Utskriftsvennlig versjon finner du HER





.


En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)


I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)