5. nov. 2014

Dampet sei med grønnsaker

Enkel og fantastisk god fiskemiddag,
alt i ett gryte som er ferdig på 15 minutter.

Frossen fisk kan være minst like god som fersk,
ihvertfall hvis du ikke kan fiske selv eller kjøpe rett på brygga...

Gruer du deg til å servere fisk,
ikke fortvil det er kjempeenkelt ;-)
Smaken kommer ann på hvordan du krydrer,
er gjengen kresen og ikke vil spise fisk krydrer du mye med det de liker,
gjerne krydder som gir assosiasjoner med kjøtt, karri ?
hvitløk og persille er også gode venner,
og selvfølgelig sitron.

Her har jeg putta hele middagen i en gryte,
godt med ghee eller kokosolje i bunnen,
grønne bønner (kål, squash etc kan du bruke),
deretter gulrøtter eller annen rotgrønnsak,
men husk å skære de i mindre biter hvis dere ikke liker dem litt knask...

Sitronsaft og ghee på toppen ,
ett dryss med pepper og salt før jeg setter på lokket og lar gryta surre i 10 minutter...





Bon Appétit :-)
.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)