30. nov. 2014

Adventskalender 2014 - Gjør det selv...

Julekalenderen på plass ?
hvis ikke så har jeg som vanlig en på lur litt på tampen,
for selv om jeg ofte tenker og prøver å planlegge i god tid,
så blir det alltid i siste liten ;-)

-i tilegg skal det helst ikke koste noe,
for jul er for meg Glede og Tadisjoner,
kosetid med familien
og ikke ett bevis på hvor mye/lite penger jeg har...
...de kan alltids brukes på noe mer fornuftig.



Det var da jeg fant denne koselige ideen,
som forøvrig ligner de variantene hvor man henger konvelutter, pakker eller strømper opp på en snor...

Til disse boksene må det klippes og limes litt og vi står selv for jobben :-)

kopimaskin og 24 ark er dog nødvendig...
...samt noen ideer til innhold,
de er relativt små og egner seg derfor til små overraskelser
...eller som jeg liker:
Dagens gjøremål og hvorfor ikke en hjemmelaget sjokoladebit :-)

Dagens gjøremål er tilpasset dagen og det som skal gjøres før jul,
gjerne koselige ting som å høre på Julesanger, lage en julegave etc.

Ideen til disse små boksene fikk jeg på bloggen til en fransk venninde,
som linket til en engelsk blogg hvor man kunne printe de ut i hvitt med pynt i pastellfarger...
Kjempelekre hvis man er inne på hvit Jul trenden,
men jeg synes nå jula skal få ha de tradisjonelle fargene jeg da ;-)

Så her ble det litt farget ark og beige og hvitt på resten...
De er veldig små så klarer du å fostørre dem opp til å dekke ett A4 ark er det ikke så dumt:
(hvis du vil ha link til siden, legg igjen en kommentar ;-)






Så er det bare å klippe ut etter de hele stripene og brette alle de prikkete.
ha lim på den lille sideflippen og på en stor i bunnen,
brett innover i bunnen og sett sammn siden...
-mye lettere enn det høres ut til-


Brett ned toppen og pynt,
skriv på nummer...
...fyll med koselige gjøremål, dikt, oppgaver eller :
sjokolade !!!




Ønsker dere en koselig aktivitetsdag med familien :-)

- i morgen kommer planleggingskalenderen for desember...


.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...

På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)