16. aug. 2014

Kantareller med vilt gress og vill laks

En skjønn forening av ville vekster og vilt,
rett fra naturen,
bortsett fra laksen som kom fryst ;-)




Jeg hvet ikke hos dere men hos meg har alltid kantareller blitt servert til viltkjøtt,
pappa har alltid fryseren full av elg og kantareller så det er el derfor ;-)

Det ble derfor litt nytt når jeg leste min franske soppbok og de anbefalt å servere kantareller til fisk,
stilig og ble selvfølgelig testet med en gang.



Sopp med vilt gress og Laks

Sopp
ghee eller olivenolje
hvitløk
grønne vekster
(portulakk, urter, brennesle, meldestokk, skvallerkål....)
salt pepper
Laksekoteletter (1 per pers)

Mengdene får bli ettersom hvor mye dere finner,
 noen ganger er det kanskje mest sopp og andre ganger mest ugress ;-)

Rens-børst soppen og skjær i biter,
størrelse som du ønsker
-små sopper kan du beholde hele.

Varm en stekepanne med ghee og stek soppen på middels varme,
press hvitløk og ha i når den er nesten ferdigstekt.
Ha i vasket 'ugress' som du har skjært i 2-3 cm lengder.

Ha på  salt og pepper (eventuelt mer ghee) rett før servering, 
og sett til side.

Stek laksekotelettene i ghee og ha på salt og pepper rett før servering.






Server den stekte laksekoteletten med kantarell og grønt på toppen.


Bon Appétit :-)
.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig  glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)