31. aug. 2014

Kantareller à la Bordelaise

 Fransk oppskrift som er enkel og alltid god,
passer som tilbehør til alt.

-ser foresten ut som alt med hvitløk-persille er fra Bordeaux :-)




Jeg hvet ikke hos dere men hos meg har alltid kantareller blitt servert til viltkjøtt,
pappa har alltid fryseren full av elg og kantareller så det er vel derfor ;-)

Det ble derfor litt nytt når jeg leste min franske soppbok og de anbefalt å servere kantareller til fisk,
stilig! ...ble selvfølgelig testet med en gang.



Sopp à la Bordelaise

Sopp
ghee eller olivenolje
hvitløk
persille (grønne blader)
salt pepper

Rens-børst soppen og skjær i biter,
størrelse som du ønsker
-små sopper kan du beholde hele.

Varm en stekepanne med ghee og stek soppen på middels varme,
press hvitløk og ha i når den er nesten ferdigstekt.

Ha på klippet persille, salt og pepper (eventuelt mer ghee) rett før servering.


Serveres som tilbehør til fisk og kjøtt,
hos oss ble det til ville laksekoteletter.


Ha en flott sopptur :-)
.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)