31. juli 2014

Cordon Bleu - Kyllingsnitsel

I butikken en dag, var det tilbud på 'Cordon Bleu' de var pakket så en skulle tro de var laget på stedet...
... å kan vi ikke ha slike til middag, de er jo sååå gode !

...i ett svakt øyeblikk tar jeg opp pakke,
men heldigvis så begynner jeg å lese på innholdslisten og la den ganske raskt fra meg,
15 % 'tissus...' hva i huleste er det , skinn og fjær eller stoff ?

Det ble en pakke med kyllingfileter i stedet,
skulle vært kalkun...




...og slik lager du Kyllingsnitsler eller Cordon bleu på fransk:

Cordon -bleu

4 stk 

4 Kylling-kalkun fileter
100 g ost
1 egg
ca. 100 g panering: 
f.eks: havremel-kikertmel-bokhvetemel
salt-pepper
Ghee 

Bank kyllingfileten flate,
ha ost på den ene halvdelen og brett den andre over.
Jeg brukte Rouqefort i min og vanlig gulost til de andre.
Klem sidene sammen.

Bland panering
 (jeg brukte litt av alle tre, men du gjør som du vil, brødsmuler kan også brukes),
ha i litt salt og pepper.

Varm en stekepanne,
ha i ghee.

Dypp kyllingene i panering, deretter i egg for så å avslutte i paneringsbollen.

Stek bitene godt på begge sider.






Aspargesbønner med persille, hvitløk og ghee,
samt ris med persille og eddik ble servert ved siden av.
Sursøt chilisaus er litt for populært til ris,
må se å få laget en selv ;-)


Bildet er fra talerken til Chantelle som liker å hjelpe mamma med fotograferingen,
lurt siden jeg som oftest er så ivrig på å smake at jeg glemmer den delen ;-)
-hvorav mengden ris og mangelen på aspargesbønner :-(

Bon Appétit :-)

.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)