11. juli 2012

Enkel Aubergine Pai

Auberginene begynner og modnes i hagen.




Etter å ha surfet litt på min franske favoritt websted falt jeg for denne paien som er perfekt tilbehør til grillmat, stek etc., dette ble min raske versjon:


Paiskall, 2 mellomstore auberginer, sennep, pepper og olivenolje


Ha paiskallet i en paiform (eller rett på stekeplata som en pizza)
Smør sennep utover ca 2 ss sterk sennep, eller mer hvis den er mild.

Skjær auberginene i ca 5 mm tykke skiver, hvis de er store som mine så del skivene i to, fordel de utover paiskallet ha på pepper og litt olivenolje, ikke ha på salt før etterpå, ellers vil de slippe ut for mye futighet, eventuelt kan du salte de 30 min før og la de renne av seg (auberginskivene).
Strø gjerne litt friske urter og hvitløk over :-)
 Stekes i ovnen i ca 30 minutter, 175 grader. Nederst i ovnen.

Når den er ferdig skal den være gylden og auberginen myk.
Nå kan du salte...

Bon Apètit !


Dette var den enkle utgaven ;-) 
Hvis du har bedre tid må du gjærne grille/steke auberginskivene på forhånd og steke paiskallet litt, sette paien sammen og ha litt creme fraiche over, deretter 20 min i ovnen på 150 grader.

Ypperlig vegetarrett, tilbehør til kjøtt/fisk eller som forrett ved siden av en grønn salat.

Man kan også bytte ut auberginer med squash, paprika eller blande de forskjellige.

Bon Appétit !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)